Gorsel Programlama
Button’un Özellikleri C# Ders 13
Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com
Text Özelliği: Button’un üzerindeki metinle ilgili işlemler yapılır.
Örnek:
1
2
3
4
5
6
7
| private void button1_Click( object sender, EventArgs e) { button1.Text = "Tıklandı" ; } |
button1 butonuna tıklandığı zaman aşağıdaki görüntü elde edilir.
backcolor Özelliği: Button’un arkaplan rengi ilgili işlemler yapılır.
Örnek:
1
2
3
4
5
6
7
| private void button1_Click( object sender, EventArgs e) { button1.BackColor = Color.Blue; } //Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com |
button1 butonuna tıklandığı zaman aşağıdaki görüntü elde edilir.
Enabled Özelliği: Button’un aktif veya pasif yapar.true ise aktif , false ise pasiftir.
Örnek:
1
2
3
4
5
6
7
| private void button1_Click( object sender, EventArgs e) { button1.Enabled = false ; } |
button1 butonuna tıklandığı zaman aşağıdaki görüntü elde edilir.
visible Özelliği: Button’un görünmezliği ilgili işlemler yapılır.true ise görünür,false ise görünmez.
Örnek:
1
2
3
4
5
6
7
| private void button1_Click( object sender, EventArgs e) { button1.Visible = false ; } |
button1 butonuna tıklandığı zaman aşağıdaki görüntü elde edilir.
forecolor Özelliği: Button’un yazı rengi ile ilgili işlemler yapılır.
Örnek:
1
2
3
4
5
6
7
| private void button1_Click( object sender, EventArgs e) { button1.ForeColor = Color.Red; } |
button1 butonuna tıklandığı zaman aşağıdaki görüntü elde edilir.
AcceptButton Özelliği:Aktif formda Enter tuşuna basıldığı zaman hangi butonun çalışacağını belirtir.Form seçili iken properties’ten AccepButton özelliğinden Enter’e basınca hangi butonun çalışmasını istiyorsak açılır menüden o butonu seçiyoruz veya kodlarla aşağıdaki gibi yapabiliriz.
CancelButton Özelliği:Aktif formdaEsc tuşuna basıldığı zaman hangi butonun çalışacağını belirtir.Form seçili iken properties’ten AccepButton özelliğinden Esc’ye basınca hangi butonun çalışmasını istiyorsak açılır menüden o butonu seçiyoruz veya kodlarla aşağıdaki gibi yapabiliriz.
Örnek:Kodlarla atama işlemi aşağıdaki şekildedir.Form’un load’na yazmamın sebebi form çalıştığı anda kodlar uygulansın diye.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| private void Form1_Load( object sender, EventArgs e) { AcceptButton = button1; CancelButton = button2; } |
Top Özelliği: Buton’un y koordinatındaki (dikey) konumudur.
Left Özelliği: Buton’un x koordinatındaki (yatay) konumudur
Örnek:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| private void button1_Click( object sender, EventArgs e) { button2.Left += button2.Left; } private void button3_Click( object sender, EventArgs e) { button2.Top += button2.Top; } //Daha fazla bilgi için :www.gorselprogramlama.com |
buton1’e bastığınızda buton2 sağa doğru , buton3’e bastığınızda buton4’ü aşağı doğru hareket eder.
TextAlign Özelliği : Yazıyı hizalamak için kullanılır.
Width Özelliği : Butonun enini ayarlamak için kullanılır.
Height Özelliği : Butonun boyunu ayarlamak için kullanılır.
Yukarıdaki örneğe bakarak yılan oyunu hazırlayabilirsiniz.Mesela şu koordinata gittiğinde(yem varsa veya engel) enini artır(width’tını).
Önemli Not: Yukarıda kodlar ile yaptığımız işlemlerin çoğunu nesneyi seçerek properties penceresindende yapabilirsiniz.
Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com
Yorumlar
Yorum Gönder